Ana-Maria Marian, ‎Managing Director Intermedicas
Nume si prenume: Ana-Maria Marian
Functie: Managing Director
Compania: Intermedicas
Data: 01-07-2015

Cu o experienta de peste zece ani in servicii medicale de top, Ana-Maria Marian dezvolta in prezent divizia de retail si de corporate a Intermedicas, primul furnizor de second opinion medical din Romania.

De asemenea, a creat un produs unic, programul de Visiting Professors, in care lunar medici de talie internationala vin la Bucuresti pentru a consulta pacienti romani.

In prezent, Ana Maria Marian supervizeaza implementarea in companii a programului de  Personal Health Assistant, un serviciu unic pe piata locala, creat pentru nevoile managerilor de varf romani si straini.

Cu studii universitare si masterale in psihologie, Ana Maria Marian a fost preocupata mereu de „customer service experience”. Inainte de a ocupa pozitia de CEO a Intermedicas, Ana Maria a condus diviziile de corporate si de vanzari ale Regina Maria, Reteaua privata de sanatate.

 

Adina David, Femei in Afaceri: Aveti o experienta de peste zece ani in servicii medicale, iar de aproape doi ani v-ati alaturat ca Managing Director clinicii Intermedicas. Ce v-a determinat sa faceti acest pas si care au fost cele mai importante realizari de pana acum?

 

Ana-Maria Marian: A fost o conjuctura de factori care au determinat primul meu pas in domeniul antreprenoriatului: experinta deja acumulata in zona serviciilor medicale, multe nevoi inca neacoperite ale pacientilor, dorinta mea de a ajuta oamenii din jur. Cea mai importanta realizare este cea care sta la baza Intermedicas – conceptul de second opinion, pe care am reusit sa il introducem in piata medicala si in mintea pacientilor din Romania.

 

A.D.: Intermedicas pune la dispozitia pacientilor sai servicii medicale specializate de second opinion. De ce este important sistemul second opinion si cum functioneaza el?

 

Ana-Maria Marian: Second opinion inseamna, de fapt, siguranta diagnosticului sau certitudinea celui mai bun tratament. Orice pacient, atunci cand se confrunta cu o problema medicala grava, vrea sa stie care este cea mai buna solutie pentru el. O institutie abilitata in acest gen de servicii da pacientului aceasta siguranta – prin asigurarea accesului la medici de top.

 

Functionand pe o baza extinsa de parteneriate (peste 90 de institutii medicale renumite la nivel mondial) Intermedicas pune in contact pacientul cu cel mai bun medic in rezolvarea problemei medicale specifice. O echipa de medici, manageri de caz, decide, impreuna cu pacientul, care este cea mai buna solutie medicala - la nivel national sau international, pentru confirmare de diagnostic sau recomandare de tratamente avansate. O data luata decizia, pacientului i se faciliteaza accesul la medicul/institutia respectiva, fiind insotit, in fiecare pas al procesului, de managerul de caz.

 

A.D.: Pe langa aceste servicii, Intermedicas dezvolta si alte programe, cum ar fi Visiting Professors, Personal Health Assistant sau servicii pentru persoanele de varsta a treia. Spuneti-ne ce presupun acestea si ce rezultate ati obtinut.

 

Ana-Maria Marian: Intermedicas, fiind un business care isi propune sa acopere o nisa medicala, este focalizat mereu la nevoile mai putin acoperite ale (potentialilor) pacienti. Bazat pe aceste nevoi a avut loc dezvoltarea de produse noi pentru piata din Romania – cum ar fi cele mentionate mai sus.

 

Programul de Visiting professors are la baza problema migrarii personalului medical. Am cautat o solutie prin care sa aducem si medici din afara in Romania, dand astfel acces pacientilor la expertiza internationala, oferita pe plan local. In momentul de fata, sunt 12 medici din strainatate (Germania, Anglia, Franta, SUA etc.) care vin in mod regulat la Intermedicas si le ofera pacientilor consultatii medicale sau servicii de chirurgie. Crezul nostru este ca dreptul la sanatate este universal si nu trebuie impiedicat de existenta granitelor dintre tari.

 

Serviciul de Personal Health Assistant vizeaza expatii si managerii de top, asigurand un „consilier” medical, care insoteste permanent pacientul, recomanda medici si institutii medicale, face programari, intermediaza relatia cu asiguratorii de sanatate. Varianta pentru persoanele de varsta a treia ne da noua (celor care muncim mult si nu stim cum sa ne ocupam de sanatatea parintilor nostri) siguranta ca exista o persoana competenta, din punct de vedere medical, care are grija de parintii nostri – controale periodice, urgente medicale, internari, diverse investigatii etc.

 

A.D.: Cum a evoluat sistemul medical din Romania in ultimii 10 ani si care sunt cele mai importante imbunatatiri pe care le-ati observat?

 

Ana-Maria Marian: In mod sigur evolutia este pozitiva – aparitia serviciilor private, care acopera o mare parte din specialitatile medicale, dezvoltarea centrelor medicale de nisa, preocuparea reala a oamenilor pentru propria sanatate, educatia medicala din ce in ce mai solida – toate sunt aspecte care ne duc, incet dar sigur, spre o societate dezvoltata din punct de vedere medical. Desigur ca exista inca aspecte care necesita multe imbunatatiri – spitalele din orasele mici, lipsa medicilor pe anumite specialitati medicale, abordarea interdisciplinara a unui caz medical etc., dar am convingerea ca si acestea sunt rezolvabile, pe termen mai lung.

 

A.D.: Cum ati integrat pregatirea dvs. ca psiholog in activitatea de customer service si in cea manageriala?

 

Ana-Maria Marian: De fapt, cred ca pregatirea de psiholog „m-a integrat” pe mine in traiectoria mea profesionala. Tot ceea ce am invatat in studiile pe care le-am facut reprezinta o parte din mine, iar stiinta psihologiei are aplicabilitate practica in orice domeniu. Sanatatea este favorizata din acest punct de vedere, relatia cu pacientii avand un specific aparte. Studiile mele au asigurat o baza pe care pot construi relatii productive cu oamenii, fie ei pacienti sau colegi.

 

A.D.: Care sunt planurile dvs. de viitor? V-ati gandit sa incepeti o afacere pe cont propriu?

 

Ana-Maria Marian: Viitorul meu profesional, asa cum il vad eu acum, se intersecteaza cu Intermedicas; fiind partener in aceasta companie, o vad ca fiind o afacere pe cont propriu. Imi doresc ca fiecare pacient sa stie ca second opinion reprezinta un drept al lui, ca exista instutii abilitate care ofera aceste servicii, iar medicii sa accepte provocarea de a colabora interdisciplinar.

 

A.D.: Ce carti preferati sa cititi si cum va informati asupra noutatilor din domeniu?

 

Ana-Maria Marian: Preferinta spre un anumit gen de carti are legatura cu perioada din viata pe care o traversez – acum sunt la varsta autobiografiilor si a memoriilor, care le leaga foarte bine de cautarile mele interioare si de fascinatia fata de oamenii care au curaj.

Noutatile din domeniu le aflu din diverse publicatii internationale, prin abonamente la publicatii de specialitate.

 

A.D.: Ce sfaturi aveti pentru membrele Femei in Afaceri, atat din punct de vedere profesional, cat si medical?

 

Ana-Maria Marian: Profesional: onestitate in relatia cu tine insati si in relatie cu ceilalti, curaj si perseverenta. Din punct de vedere medical, sa tinem minte ca preventia este la baza starii de sanatate iar sfaturi medicale bune pot da numai persoanele/instutiile abilitate si competente.

 

http://www.intermedicas.com/

 

Interviu realizat de Adina David      

PR Assistant Femei in Afaceri