Articole
30-04-2016

Cu studii in turism si in marketing, cat si un masterat in Relatii Publice in Marketing, Violeta Mihai-Staicu este Senior Regional Account Manager al agentiei Happy Tour, in cadrul careia administreaza dezvoltarea regionala a companiei, strategie si Corporate Travel.

 

Adina David, Femei in Afaceri: Te-ai alaturat echipei Happy Tour acum mai bine de 6 ani, iar in ultimii 4 ani ai devenit Senior Regional Account Manager, revenindu-ti in special responsabilitatile pe partea corporate si B2B. Spune-ne mai multe despre ce a insemnat aceasta schimbare pentru tine si despre activitatea ta actuala.

 

Violeta Mihai-Staicu: Crezul meu este ca orice schimbare in viata inseamna intotdeauna un progres. Si in cazul acestei schimbari a fost la fel. Am avut ocazia sa trec de la o etapa la alta dupa multa munca si experienta acumulata in timp. Activitatea pe care o desfasor acum este extrem de dinamica, in sensul ca gestionez implementarea clientilor cu expunere globala, atat in Turcia cat si in Romania. Este un proces extrem de complex pentru ca, spre deosebire de serviciile de Leisure, Corporate Travel inseamna aplicarea unor strategii pe termen lung prin gandirea structurii operationale care sa poata sustine si consolida relatia cu clientul corporate.  Pentru mine este foarte important ca la finalul zilei sa am satisfactia lucrului bine facut.

 

A.D.: Provocari, mai mici sau mai mari, intalnim in fiecare zi, insa fiecare dintre noi am avut la un moment dat un impas care ne-a schimbat – viata, conduita de lucru, perspectiva asupra a ce trebuie sa facem. Care au fost provocarile care te-au schimbat pe tine?

 

Violeta Mihai-Staicu: De-a lungul timpului am invatat sa primesc provocarile mult mai relaxat. Cred ca cel mai important lucru este sa invat ceva din toate lucrurile care vin sub forma de provocare sau impas, iar invatarea cred ca determina si schimbarea in acelasi timp. In general ma consider un om extrem de norocos pentru ca in acesta calatorie care poarta denumirea de viata, am intalnit oameni care m-au inspirat si care inca ma inspira si ma ajuta sa trec usor peste lucrurile incomode.

 

A.D.: Ai la baza studii atat in turism, cat si in marketing – cum s-au imbinat aceste doua domenii de activitate si cum reusesti sa tii pasul cu ambele, avand in vedere ca sunt atat de dinamice?

 

Violeta Mihai-Staicu: Cele doua domenii sunt complementare si m-au ajutat enorm de mult in activitatea pe care o desfasor in acest moment, ca om de vanzari. Studiile in turism m-au ajutat sa constientizez si sa inteleg mai bine partea tehnica a activitatii in turism, iar marketingul m-a ajutat si ma ajuta in continuare, in vanzarea serviciilor turistice pe care le promovez in acest moment. In plus, dinamica celor doua activitati cred ca este ingredientul secret in evitarea instalarii rutinei.

 

A.D.: Ce recomandari ai putea sa ne oferi pentru calatoriile business – cateva lucruri esentiale, de care orice persoana care calatoreste in interes profesional ar trebui sa tina seama?

 

Violeta Mihai-Staicu: La nivel de companie cred ca existenta unei politici interne de calatorii ar trebui sa fie nelipsita. Acest lucru ajuta foarte mult la evitarea oricaror neplaceri, la stabilirea unui flux eficient dar si la gestionarea costurilor alocate calatoriilor de business.

 

A.D.: Organizare sau spontaneitate, cum este stilul tau de lucru? Ce faci ca sa fii productiva?

 

Violeta Mihai-Staicu: Raspunsul la intrebarile tale este unul simlu, FOCUS (chiar acum citesc cartea scrisa de Daniel Goleman, Focus). Fara indoiala ca productivitatea nu poate veni fara o buna organizare si fara flexibilitate si o capacitate mare de adaptare la schimbarile ce pot aparea pe parcursul unui proces de lucru. In general stiu exact ce vreau si nu actionez la intamplare, ci intotdeauna incerc sa gandesc strategic, fie ca este vorba de proiecte personale sau profesionale.

 

A.D.: La finalul fiecarei zile, fiecare dintre noi suntem si mame, sotii, prietene, fiice – cum reusesti sa iti faci timp si pentru activitatile personale, ce faci ca sa te relaxezi si sa te incarci cu energie pentru o noua zi?

 

Violeta Mihai-Staicu: Pentru mine familia este locul unde imi gasesc echilibrul si unde imi incarc bateriile. Fetita mea este in acelasi timp si profesorul meu, pentru ca imi transmite cu sinceritate fiecare feedback pe care i-l cer sau nu... :) Iau foarte in serios sfaturile ei si totodata incerc sa ii acord atentia de care are nevoie. Intr-adevar, timpul este cea mai mare provocare in zilele noastre, insa eu m-am resetat (daca pot spune asa) si, de exemplu, timpul alocat cititului este in prima parte a zilei. Ma trezesc foarte devreme si am un adevarat ritual cand citesc, astfel ca imi incep ziua energica si revigorata ca si cum as fi fost la sala.

 

A.D.: Ai participat la evenimentele noastre si ai cunoscut o parte dintre membrele Femei in Afaceri, ce recomandari ai pentru femeile interesate de dezvoltarea lor profesionala?

 

Violeta Mihai-Staicu: Membrele Femei in Afaceri sunt femei care pot fi exemple pentru multe dintre noi. Cred cu tarie in valoarea unor astfel de grupuri si totodata simpla cunoastere a povestii profesionale a acestor doamne, poate reprezenta un proces de dezvoltare, fara doar si poate, pentru cel/cea ce este  interesat(a) sa invete din experienta unor profesionisti.

 

http://happytour.ro/

 

Interviu realizat de Adina David

PR Manager Femei in Afaceri

Articole din aceasi categorie