Articole
30-11-2016

Traim intr-o perioada in care antreprenoriatul devine cool, trendy si o alternativa la status quo. 54 % dintre tineri au declarat intr-un studiu din 2015  ca isi doresc sa inceapa propria afacere si sa fie propriul sef. Vor sa traiasca visul si sa decida singuri si cu toate astea doar 4% dintre ei fac ceva in privinta asta. Exista o multime de bariere in drumul lor spre succes de la finantare la schimbarile fiscal, bariere pe care nu cred ca sunt pregatiti sa le depaseasca sau nu au incredere in ei. Si barierele in antreprenoriat nu sunt doar pentru generatia tanara, ei macar au avantajul varstei, exista aceeasi lipsa de incredere si la generatiile mai in varsta.
 

De fapt lucrurile sunt mai simple decat par. Atata timp cat ajungi in fata oamenilor si vorbesti despre afacerea ta, crezi in ea si sa spui povestea corect, mai devreme sau mai tarziu acei oameni vor rezona cu idea ta si ti-ar putea deveni parteneri. Trucul este sa depasesti impulsul pe care il primesti din creierul primitiv, acel strigat care iti spune ca ar trebui sa fugi.
 

Va amititi prima iubire? Sentimentul ala de fluturi in stomac, vocea din mintea ta care iti spunea ca ea e aleasa si totusi nu ai facut nimic? Chiar mai mult, cand ai gasit curajul sa ii vorbesti te-ai blocat. Asta este exact acelasi sentiment atunci cand ai o idee genial de afacere si ai nevoie de finantare de la un investitor sau trebuie sa vinzi produsele clientilor. Vestea buna este ca exista un leac. Vestea mai putin buna este ca nu poti lua o pastila si totul se rezolva, e nevoie de munca si pregatiere.  Si inca un lucru inainte de a incepe sa scrii povestea, gaseste frecventa corecta. Gasiti postul WII.FM ca sa puteti transmite catre clientii vostrii. Si cea mai buna metoda de a gasi frecventa potrivita sis a faceti clientul sa treaca de la curiozitate la interes este un elevtor pitch bun. Acel minut de aur care iti ofera oportunitatea de a straluci.
 

Cand incepem sa scriem povestea trebuie sa o scriem despre client, sa fie personal. Asa ca inainte de a scrie primul cuvant avem nevoie de informatii. Cunoaste cat de mult se poate despre client, companie au persoana, pentru a putea personalize actiunea. In epoca in care traim, unde accesul la informative este din ce in ce mai usor, construirea unui profil de client nu este deloc complicat. Folositi informatia, aflati cine este clientul, care este istoricul companiei si cu ce situatii se confrunta. Aflati cine sunt furnizorii lui si cum puteti voi oferi o solutie mai buna decat ce are acum. Abia dupa ce avem toate datele putem incepe sa scriem. Concentrati-va pe ceea ce cunoasteti, scrieti povestea relevanta pentru nevoile clientului. Nu presupuneti si din cand in cand lasati si clientul sa scrie cateva paragrafe.
 

Povestea ta grozava va avea abilitatea de a te transforma intr-un partener, pe care clientul se poate baza, si nu doar un vanzator oarecare. Trebuie sa fie activa pentru a mentine interesul. De asemenea e un avantaj sa adaugati detalii, grafice pentru a crea credibilitate. Insa nu uitati contextul, legati toate informatiile de situatia clientului, implicati-l in poveste. Si foarte important, nu uitati sa credeti in poveste, daca voi nu credeti nu veti reusi sa transmiteti altora. Nu vorbim de un basm din copilarie, in cazul asta nu ne dorim sa lasam imaginatia interlocutorului sa lucreze foarte mult. Totul trebuie sa fie clar, concis si mai ales corect. In plus avantajul este ca feedback-ul poate clarifica in orice moment daca esti pe drumul corect.


Sa spui povestea potrivita nu este cel mai usor lucru, dar cu antrenament poti deveni mai bun si sa iti atingi obiectivele. O poveste grozava iti va conferi puteri de car enici tu nu stiai ca el ai, iar momentul ala in care clientul decide sa treaca la actiune este grozav. Sfatul cel mai important este sa nu improvizati, faceti-va temele, adunati informatii pentru a face povestea sa vanda si nu va mai fi nevoie sa vindeti voi. Faceti povestea personala, reala si iesiti din multime.


Tineti minte asta: „un lucru nu s-a schimbat in mii de ani...nu exista un mod mai bun de a trezi emotii decat o poveste buna”– Boxer Creative, UK.  Si cumparaturile sunt decizii emotiomale, prieteni!


Autor: Mihai Chiratcu
Editor Femei in Afaceri 

 

Articole din aceasi categorie