Articole
22-02-2016

Petrecem pe net o mare parte din timpul liber sau mai putin liber. Avem acces la o uriasa biblioteca virtuala si posibilitatea sa ne exprimam in modalitati complexe. Postam fotografii, statusuri, checkin-uri in fiecare zi. Aceasta liberalizare a exprimarii da impresia ca oricine, oricand, poate comunica mesajul potrivit. Dar, asa cum camera app-ul din telefon nu ne face pe toti fotografi profesionisti, la fel un cont de social media nu ne face, in mod automat, experti in domeniu.

 

Migrarea catre social media ca mediu de promovare a produs schimbari de tactica si de perceptie. Astazi nu mai este suficient sa detii un site prin care sa-ti promovezi afacerea, ci ai nevoie de canale interctive prin care sa redirectionezi traficul acolo unde este relevant.

 

Agentiile au sesizat acest trend si l-au integrat in planurile lor de comunicare, creand un nou departament si, implicit, o noua meserie. Odata ce industria advertisingului a cooptat aceste noi canale, social media a depasit stadiul debutant si amatoricesc, devenind cea mai accesata si de impact forma de media la ora actuala. Aparent lejera si spontana, atunci cand este bine facuta, comunicarea in social media presupune un nivel de experienta si abilitati care obliga solicitarea expertizei unor profesionisti, daca se doreste o strategie potrivita si rezultate pe masura.

 

Incontestabil activitatea in acest domeniu presupune buna stapanire a unor etape de lucru, astfel incat promovarea si comunicarea sa aiba efecte maxime:

 

  1. Research. Un bun punct de pornire este studierea strategiei de comunicare a competitiei, caci a cunoaste punctele slabe si cele forte ale concurentei te poate ajuta sa-ti dai seama unde te situezi prin comparatie si cum poti imbunatati calitatea serviciilor sau produselor tale.
  2. Strategie. Aceasta este etapa in care sunt stabiliti pilonii de comunicare si obiectivele, urmarite in functie de insight-urile care te vor ajuta sa ajustezi tone of voice-ul conform target-ului caruia te adresezi.
  3. Input creativ/ Elaborarea planului de continut. Fiecare business are o poveste care trebuie spusa intr-un mod cat mai atractiv. Aceasta este, probabil, cea mai provocatoare etapa, caci necesita o abordare creativa si originala, pentru ca mesajul sa fie bine transmis si usor receptionat. Secretul unei pagini de succes este continutul relevant, care reuseste sa se mentina interesant si, in acelasi timp, sa reprezinte target-ul si imaginea brand-ului. Este un proces care necesita timp si o buna colaborare cu alte persoane din echipa de creatie, cum ar fi graphic designer-ul, care are un rol determinant in ceea ce priveste comunicarea vizuala. In plus, informatiile trebuie sa fie corecte (atat din punct de vedere gramatical, cat si informational) si alese cu grija, sa respecte in orice moment strategia si valorile brand-ului.
  4. Monitorizare si mentenanta. Social media facuta la nivel profesionist implica si etapa observarii si monitorizarii atente a tot ceea ce se intampla pe pagina: comentarii, mesaje, reactii, care trebuie tratate cu tact si obiectivism.
  5. Optimizare si raportare. Un mediu activ, in continua schimbare, te obliga la o informare curenta si update-uri la zi, in special in zona publicitatii platite, care devine tot mai generoasa si complexa.

  

In consecinta, raspunsul simplu la intrebarea lansata in titlu este nu. Concentreaza-te pe comunicarea vizuala a afacerii tale si fa-o vizibila in mediul online. Apeleaza la retelele sociale si la specialistii care cunosc cele mai bune modalitati de promovare pe Facebook si alte platforme de social media. Nu uita ca dezvoltarea unor astfel de pagini necesita timp, dedicare si experienta.

 

Foto: jhlui1.wordpress.com

 

Madalina Grasu

Media Planner

The GOOD Company

www.thegoodcompany.ro

madalina@thegoodcompany.ro

Articole din aceasi categorie