Articole
01-09-2015

Jacqueline Enciu este Deputy Headmaster in cadrul GETT'S Salons, un brand creat acum 18 ani de catre Lucian Miess, ce include in prezent un lant de 7 saloane in Bucuresti si Cluj. Jacqueline se ocupa de partea de comunicare si marketing in cadrul companiei, dupa ce a inceput ca Director Marketing in anul 2006, urmata de functia de Redactor-Sef pentru revistele ESTETICA si GETT’S Highlights Magazine.

 

Adina David, Femei in Afaceri: Cum a aratat traseul tau profesional pana in prezent si care au fost functiile care te-au modelat si te-au inspirat din punct de vedere profesional?

 

Jacqueline Enciu: Chiar daca am lucrat doar in 2 companii in cei 18 de ani de munca, input-ul lor a fost fantastic. Primul meu job a fost in cadrul firmei Tornado 2000 care se ocupa de import si distributie produse papetarie. Am inceput sa muncesc din timpul facultatii. Pioneratul pe parte de vanzari si marketing l-am facut aici avand un mentor foarte bun, mama mea, careia ii si multumesc. A fost exact ceea ce aveam nevoie pentru a ma forma profesional in domeniul vanzarilor si al relatiilor cu clientii.

 

Am inceput o cariera fara a avea stresul pe care multe femei il au pe parcursul vietii, si anume relationarea cu colegi a caror singura dorinta este sa avanseze si nu conteaza ce lasa in urma sau sefi care isi insusesc ideile altora si le prezinta mai departe ca fiind proprii. Acest aspect mi-a dat o relaxare pe parcursul vietii si sunt recunoscatoare celor din familie care m-au ajutat si mi-au oferit toate aceste oportunitati. Nu am alergat niciodata dupa functii, ele au venit odata cu pregatirea si maturizarea meain anumite departamente.

 

Al doilea job care m-a si format ca om de marketing si comunicare este cel actual, in cadrul Ingo Trade International, respectiv saloanele GETT’S. Sunt aici din 2006. Totul a inceput cu o mica colaborare pe partea de vanzari GIFT Certificate – cecuri valorice ce pot fi oferite celor dragi si s-a transformat intr-o frumoasa poveste de mai bine de 8 ani.
Aici am ocupat initial functia de Director Marketing, urmata de Redactor-Sef pentru revistele ESTETICA si GETT’S Highlights Magazine si ulterior cea de acum.

Sunt multe de spus si ar dura mult prea mult pentru cititori, dar dupa toti acesti ani in GETT’S, am tras o concluzie: aceea ca este un parcurs frumos, dar nu usor, in care am invatat ce inseamna serviciile de infrumusetare, marketing si comunicare pentru acest domeniu, dar si initierea in lumea presei.

 

A.D.: Care sunt principalele tale atributii ca Deputy Headmaster la GETT'S Salons si cum arata o saptamana obisnuita de lucru pentru tine?

 

Jacqueline Enciu: Nu este cu nimic diferita de jobul unui Director adjunct din cadrul altor companii, doar poate ceva mai frumoasa decat a altora. Nu am timp sa ma plictisesc, asta este clar si mereu apar noi provocari. Ma bucur de o echipa minunata fara de care nu as reusi sa ma impart intre partea administrativa, marketing si cea de presa.

 

A.D.: Inovatia este cheia succesului in orice afacere, pentru a fi in pas cu schimbarile rapide de pe piata si a le oferi clientilor cele mai bune servicii. Ce diferentiaza GETT'S Salons de alte saloane din Romania si care sunt acele elemente care va ajuta sa aveti succes?

 

Jacqueline Enciu: Lista este lunga, fara lipsa de modestie, dar voi incerca sa enumar doar cateva si voi incepe cu: viziunea celui care conduce firma fara de care nu am fi ajuns aici. La noi in firma nu exista expresii precum „NU SE POATE” sau „LASA CA MERGE SI ASA”.

Avem propriul manual operational de 300 de pagini, propriul soft-ERP, program de fidelizare prin acumulare de puncte, produse financiare, revista, platforma online pentru clienti-CRM, etc. Toate acestea si consecventa in tot ceea ce facem sunt cateva dintre elementele care ne diferentiaza de restul pietei.

Un alt aspect este cel legat de partea de dotare a saloanelor, atat a celor de 4 stele, cat si a celor de 5 stele. In cadrul saloanelor avem echipamente de cea mai buna calitate care ofera clientilor un plus de confort pe toata durata vizitei. Toate unitatile de spalat si scaunele sunt de origine japoneza – brandul Takara Belmont, numarul 1 in lume pe parte de tehnologie de salon.

Suntem clienti inainte de a fi orice altceva. Incercam sa anticipam si sa intelegem dorintele clientilor nostri, sa ne punem in pielea lor si asta ne ajuta sa oferim ce este mai bun pentru ei.

 

A.D.: Relatiile colegiale au un impact important in productivitatea si rezultatele la locul de munca. Ce consideri ca sta la baza cooperarii intre colegi si cum decurg lucrurile in compania voastra?

 

Jacqueline Enciu: Ca in orice companie lucrurile nu sunt perfecte, dar sunt perfectibile. Cred totusi ca ne bucuram de o echipa inchegata si asta o dovedeste faptul ca avem colegi care sunt in companie de 7, 8, 11, 13 ani. Avem acelasi tel, acelasi obiective, ne focalizam pe lucrurile care ne unesc, nu pe cele care ne despart. Si totul pleaca de la viziunea celui care ne conduce, Lucian Miess. Este omul care a creat acest brand si de la care noi toti am invatat. GETT’S a facut pionierat in acest domeniu si fara un om cu viziune lucrurile nu ar fi mers pe termen lung. Fireste ca nu doar viziunea este importanta, ci si partea de implementare. Aici managerii sunt cei care au meritul pentru ceea ce se intampla ulterior in saloane si cei care se confrunta zilnic cu problemele care apar. Cei care au ramas in firma de-a lungul anilor impartasesc aceeasi valori cu noi cei din Management si lucrurile se pare ca functioneaza bine de 18 ani. Ne bucuram de o echipa de peste 150 de oameni si de un numar de peste 81.300 de clienti/servicii/2014. Suntem o firma care are principii etice si valori foarte puternice si ne cautam oameni care sa impartaseasca aceeasi viziune.

 

A.D.: Ce sfaturi ai pentru persoanele care isi doresc sa lucreze in acest domeniu?

 

Jacqueline Enciu: Seriozitate, modestie – sa nu uiti niciodata de unde ai plecat, rabdare si dorinta de evolutie continua. Pasiunea este extrem de importanta in acest domeniu, dar fara a parcurge pasii corecti, succesul cred ca va intarzia sau nu va dura mult. Este foarte important sa lasi ceva in urma si in acest domeniu chiar iti poti pune amprenta. Poti forma la randul tau oameni si satisfactiile cred eu ca sunt foarte mari. Pana la urma nimeni nu este nemuritor, dar putem ramane eterni prin ceea ce oferim altora si felul in care ramanem in memoria lor. Nu am specializare in domeniul serviciilor de infrumusetare, dar anii petrecuti in companie si evolutia oamenilor care sunt de foarte multi ani alaturi de noi m-au ajutat sa imi formez o opinie.

 

A.D.: Daca vorbim despre promovare, marketing si comunicare, ce tactici ati abordat si care au fost rezultatele obtinute?

 

Jacqueline Enciu: Am fost pionieri in acest domeniu, acum suntem punct de reper pentru concurenta. Asta o dovedeste faptul ca si alte saloane au inceput sa faca unele dintre lucrurile pe care noi le facem deja de multi ani si anume: program de fidelizare prin acumulare de puncte si produse financiare din 2002, revista online din 2003, ecrane in cadrul saloanelor unde se pot vizualiza toate ofertele noastre din 2003, revista print din 2011, dar si platforma online pentru clienti din 2015.

Pe parte de comunicare si promovare fireste ca nu lipsesc revistele glossy, Facebook, YouTube, dar si colaborarile cu diverse site-uri si bloguri de beauty. Rezultatele: crestere de la an la an a numarului de clienti si brand awareness.

 

A.D.: Povesteste-ne si despre GETT’S Highlights, de la ce a pornit ideea de a avea propria revista si cum au evoluat lucrurile in cei aproape 4 ani de existenta?

 

Jacqueline Enciu: Ne doream de mult sa avem propria revista, dar am tot asteptat momentul potrivit. Aveam revista online din 2003 pe care o trimitem lunar abonatilor nostri, dar in acelasi timp ne confruntam cu problema comunicarii tuturor mesajelor pe care GETT’S Salons le are pentru clienti. Patronul GETT’S cocheta de mult cu aceasta idee, dar nu gaseam timp sa o si implementam. Intre timp eu am ramas insarcinata si atunci mi-am spus: „Gata, acum a venit momentul sa facem si print, pentru ca nu stiu ce va urma dupa ce voi naste”. In 4 saptamani am pregatit varianta print. Nu a fost greu pentru ca noi realizam varianta online de multi ani si din 2007 avem si licenta pentru revista ESTETICA, revista dedicata saloanelor de infrumusetare. Echipa exista, doar push-ul lipsea.

Si uite asa s-a nascut GETT’S Highlights Magazine varianta print si uite cum au trecut 4 ani si tot crestem. Feedback-urile sunt pozitive, atat din partea clientilor nostri, cat si a colaboratorilor, ceea ce nu poate decat sa ne bucure.

 

A.D.: La final, te rugam sa ne oferi cateva recomandari pentru membrele Femei in Afaceri, atat din experienta ta profesionala, cat si in ceea ce priveste serviciile unui salon de calitate.

 

Jacqueline Enciu: Eu cred in echilibru in tot ceea ce facem. Este importanta cariera, dar este mai importanta familia si sanatatea, este importanta o pozitie in companie, dar la fel de important este si ce lasi in urma.

Referitor la serviciile unui salon de calitate, cred ca orice persoana care intra intr-un salon trebuie sa fie atenta la aspectul salonului si al oamenilor care lucreaza, la felul in care este intampinata, la consultatia care i se realizeaza, dar, nu in ultimul rand, la raportul calitate-pret. Aici noi venim in intampinarea tuturor celor care doresc sa incerce serviciile GETT’S punand la dispozitia clientilor cele 2 braduri: GETT’S Hair Studio – 5 stele si GETT’S ColorBar – 4 stele, unde avem o diferenta de aproximativ 15% la anumite servicii, dar si prin faptul ca pe parte de servicii de coafura avem preturi diferite in functie de experienta stilistului. Asta face ca saloanele GETT’S sa fie accesibile tututor si, in plus, programul de fidelizare si sistemul de retea permit celor care vizitezeaza saloanele noastre sa beneficieze de aceleasi servicii si avantaje indiferent in ce locatie aleg sa mearga.

 

http://www.getts.ro/

 

Interviu realizat de Adina David

PR Assistant Femei in Afaceri

Articole din aceasi categorie