Articole
01-01-2016

De ce este cresterea constanta si substantiala atat de dificil de obtinut? Surprinzator, nu e din cauza lipsei de idei bune sau de manageri capabili. Si nici din cauza unor clienti prea nestatornici sau a inovatiei imprevizibile.

 

Initiativele de afaceri esueaza — afirma Clayton M. Christensen si Michael E. Raynor — deoarece firmele isi spoliaza in mod nechibzuit propriul potential disruptiv, inainte ca ideile noi cu adevarat bune sa apuce macar sa prinda contur.

 

Cartea de fata arata cum pot companiile sa rezolve aceasta dilema, creand ele insele disruptii de piata, in loc sa se lase distruse de acestea.

 

Bazandu-se pe ani de cercetari aprofundate si pe exemple concrete din multe companii mari, autorii afirma ca inovatia poate fi un proces predictibil, care sa determine in final cresterea profitabila si sustenabila.

 

Christensen si Raynor identifica, mai intai, fortele care-i imping pe manageri sa ia decizii inoportune tocmai in procesul de inchegare a noilor idei de afaceri. Apoi, autorii pun la dispozitia managerilor un nou cadru de lucru, destinat sa-i ajute pe acestia in demersul de creare a conditiilor potrivite, la momentul potrivit. In cele din urma,  disruptia astfel realizata va avea succes.

 

Iata cateva dintre problemele la care aceasta carte da solutii:

- Cum ne dam seama daca o idee are potential disruptiv sau nu?

- Ce situatii concurentiale avantajeaza companiile stabile si care ii favorizeaza pe nou-veniti?

- Ce segmente de consumatori vizam mai intai, daca avem o oferta inedita?

- Ce activitati ar trebui externalizate si care ar trebui pastrate in interiorul companiei?

- De unde ar trebui sa provina banii cu care finantam o noua afacere?

- Cum alegem cei mai potriviti manageri, pentru a pune in practica noua idee?

- Cum ne pozitionam pe piata acolo unde vor fi profiturile in viitor?

 

Dezvaluind principii contraintuitive, care va vor schimba pentru totdeauna perspectiva asupra inovatiei, aceasta carte de referinta in literatura economica internationala va arata cum puteti crea un motor de crestere disruptiva, menit sa alimenteze perpetuu succesul oricarei companii.

 

„O arte fascinanta; Inovatia ca solutie in afaceri e pentru cititori ca o cutie cu bomboane...” - New York Times

 

„Gandire originala din abundenta... un adevarat manual pentru managerii care vor sa initieze disruptia de piata, si nu sa fie nimiciti de aceasta.” - Financial Times

 

„Accesibil si riguros; un manual de supravietuire pentru managerii corporatisti... sfaturi patrunzatoare, care vin exact in momentul potrivit, pentru o economie care inca se mai lupta sa-si revina.” - BusinessWeek

 

CLAYTON M. CHRISTENSEN este arhitectul conceptului de „inovatie disruptiva“, fiind considerat de multa vreme drept unul dintre cei mai importanti teoreticieni in domeniul inovatiei. E un cunoscut orator si consultant, activand si ca membru in consiliile de administratie ale unor mari companii din SUA.

In prezent, Clayton M. Christensen detine titulatura de Robert and Jane Cizik Professor si preda disciplina Administrarea Afacerilor la Harvard Business School. Lucreaza in departamentele de Management Tehnologic si Operational si Management General din cadrul acestei scoli. Cercetarile si preocuparile sale didactice se axeaza pe managementul inovatiei tehnologice si pe identificarea de noi piete pentru noile tehnologii.

Pentru lucrarile publicate de-a lungul timpului, Christensen a fost distins cu numeroase premii academice. In 1997, a primit Global Business Book Award pentru cartea The Innovator’s Dilemma.

 

MICHAEL E. RAYNOR este un remarcabil cercetator, autor, consultant si orator, fiind specializat in strategii corporatiste pentru evaluarea si reducerea riscurilor, dar si pentru generarea de venituri. In cercetarile si scrierile sale, dar si in activitatea practica, Raynor s-a focalizat asupra inovatiei si strategiei in afaceri, explorand provocarea de a pastra succesul unei firme prin inovatie, dar si modalitatile de a face fata si a exploata solicitarile in permanenta schimbare ale mediului concurential de afaceri.

In prezent, Michael E. Raynor este director al Deloitte Research. De-a lungul timpului, a lucrat cu unii dintre cei mai importanti clienti ai firmei, corporatii internationale de top, provenind din multe domenii de activitate — telecomunicatii, media si divertisment, sanatate, farmaceutice, aparatura medicala, IT hardware si software, servicii financiare si energie electrica.

Raynor este autor si coautor al multor capitole din diverse carti si al unor articole aparute intr-o serie de publicatii prestigioase, precum Harvard Business Review.

 

Mai multe informatii: http://www.curteaveche.ro/domenii/non-fiction/business/inovatia-ca-solutie-in-afaceri-crearea-si-mentinerea-unei-cresteri-de-succes.html 

Sursa foto: digipraim.com