Articole
26-07-2018

 

u  86% dintre companiile mijlocii europene se așteaptă la o creștere a veniturilor de peste 6% în următoarele 12 luni

u  25% dintre organizațiile de dimensiuni medii din Europa își planifică extinderea la nivel internațional

u  Tehnologiile cognitive și angajarea permanentă de resurse umane cu un grad mare de diversitate se adaugă la prioritățile de dezvoltare ale executivilor europeni

 

Companiile mijlocii europene privesc cu optimism la următoarele 12 luni, preconizând să culeagă roadele planurilor lor ambițioase de dezvoltare – rezultă din studiul anual EY Growth Barometer: Europe. Încurajați de cel mai ridicat nivel de încredere din Europa de după criza financiară globală din 2007–2008, executivii companiilor europene de dimensiuni medii intenționează să valorifice această situație și nu se lasă impresionați de îngrijorarea generală provocată de proliferarea sentimentelor naționaliste și de alte incertitudini geopolitice, inclusiv intensificarea tensiunilor comerciale.


Studiul anual, la care au răspuns 863 de executivi provenind din companii de dimensiuni medii din opt țări europene, constată că aproape două treimi dintre respondenți (62%) preconizează o creștere între 6% și 10% a veniturilor, ceea ce reprezintă o creștere anuală de 38 de puncte procentuale, în timp ce alți 24% vizează o creștere de 11%–15% în următoarele 12 luni, ceea ce echivalează cu o creștere anuală de 16 puncte procentuale.


Extinderea internațională este forța motrice din spatele acestei încrederi, 25% dintre liderii companiilor mijlocii din Europa identificând-o drept principala lor prioritate de dezvoltare.


Andy Baldwin, Partener Coordonator EY pentru zona EMEIA, a declarat: „Liderii companiilor europene se pregătesc pentru un an de creștere optimist. Se prezintă a fi mai dinamici și mai dornici să se adapteze la schimbare într-o măsură mai mare decât omologii lor de la nivel mondial. Companiile mijlocii din Europa anticipează schimbarea și își transformă afacerile prin investiții, extindere și îmbrățișarea tehnologiilor și a resurselor umane cu grad mare de diversitate”.


Creștere transfrontalieră


Studiul constată că ambițiile de dezvoltare sunt la cel mai ridicat nivel în Rusia și Olanda. 38% dintre liderii companiilor mijlocii din ambele țări plănuiesc creșteri de peste 11% în următoarele 12 luni.


Germania și Franța, cele mai mari economii europene, nu sunt cu mult în urmă, cu 31% dintre companiile mijlocii preconizând creșteri de peste 11% pe ambele piețe. Proporția de companii mijlocii din Regatul Unit al Marii Britanii care manifestă ambiții de creștere de peste 10% este mai mică (24%), deoarece incertitudinea generată de Brexit continuă să-și pună amprenta asupra așteptărilor lor.


În ceea ce privește extinderea la nivel internațional, Franța se clasează pe primul loc, 33% dintre respondenți intenționând să intre pe o piață străină nouă. Cu toate acestea, în Regatul Unit al Marii Britanii numai 16% dintre liderii companiilor mijlocii consideră extinderea dincolo de granițe drept o prioritate. Conform rezultatelor studiului, Brexitul continuă să aibă un impact semnificativ global asupra liderilor companiilor de dimensiuni medii din Anglia, care se concentrează acum mai degrabă asupra creșterii cotei de piață (21%) și a oportunităților de fuziuni și achiziții (19%), decât asupra extinderii internaționale.


Riscuri pentru creștere


Având în vedere accentul pus pe extinderea transfrontalieră, liderii companiilor mijlocii europene consideră că o creștere globală lentă sau staționară reprezintă principalul risc extern (28% din eșantion), cu 18 puncte procentuale mai mulți față de 2017 și cu 4% mai mulți decât în restul lumii. Acesta este considerat drept un risc mult mai mare decât altele, cum ar fi incertitudinea geopolitică (9%) și obstacolele semnificative în calea comerțului (2%). Printre alte riscuri potențiale, respondenții au menționat fluxul de numerar insuficient, pe care 37% dintre executivii companiilor mijlocii din Europa îl percep drept principalul obstacol operațional în calea creșterii (în creștere cu 22% față de 2017).

 

Andy Baldwin a menționat: „Deși Brexitul continuă să definească perspectivele, mai ales în Regatul Unit al Marii Britanii, problema critică pentru piața europeană este creșterea globală susținută. Atât timp cât măsurile politice nu obstrucționează creșterea economică globală, liderii companiilor europene vor rămâne relativ optimiști”.


Îmbrățișarea și înțelegerea tehnologiei


Studiul a constatat, de asemenea, că tehnologia reprezintă cea mai semnificativă schimbare la nivelul companiilor de dimensiuni medii din Europa în 2018. Dacă anul trecut, 70% dintre liderii companiilor mijlocii din regiune declarau că nu vor adopta niciodată automatizarea proceselor prin robotizare, astăzi peste 75% dintre ei spun că vor adopta inteligența artificială (AI) în următorii doi ani. De fapt, 97% dintre toți liderii companiilor de dimensiuni medii din Europa plănuiesc să adopte AI în următorii cinci ani, ceea ce face ca regiunea să se claseze pe primele locuri în lume în ceea ce privește adoptarea tehnologiilor cognitive și învățării automate.

 

Cu toate acestea, puține companii mijlocii europene includ în aceste planuri de schimbare o strategie corespunzătoare pentru combaterea amenințărilor cibernetice iminente. Numai 7% dintre liderii companiilor mijlocii din regiune investesc în tehnologii care să reducă riscurile cibernetice și numai 5% consideră că amenințările cibernetice reprezintă un obstacol important pentru dezvoltare.


Planurile privind forța de muncă


Dând dovadă de optimism în privința creșterii veniturilor, peste o treime dintre executivii companiilor de dimensiuni medii europene (37%) intenționează să facă angajări cu normă întreagă și niciunul nu intenționează să își reducă forța de muncă. Respondenții consideră atragerea de resurse umane cu abilitățile potrivite (33%) drept principalul factor de accelerare a creșterii și spun că o cultură organizațională îmbunătățită va atrage, în primul și primul rând, tineri cu abilități digitale native (36%). În concordanță cu masiva schimbare la nivel mondial, 42% dintre executivii companiilor mijlocii europene consideră diversitatea drept principala prioritate de recrutare strategică, ceea ce reprezintă o creștere cu 29% comparativ cu anul 2017.

 

”Trăim vremuri în care lumea se reformează într-un ritm mai alert decât oricând, iar digitalizarea accelerată ne determină să facem schimbări importante. Liderii companiilor vor trebui să elaboreze strategii de securitate informatică solide, simultan cu planurile lor de adoptare a inteligenței artificiale. Totodată, întrucât creșterea economică se bazează din ce în ce mai mult pe tehnologie, cursa pentru recrutarea oamenilor talentați devine vitală pentru a rămâne competitiv”, declară Bogdan Ion, Country Managing Partner EY România.

 

Despre EY România

EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 250.000 de angajaţi în peste 700 de birouri din 150 de ţări şi venituri de aproximativ 31,4 miliarde de USD în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2017. Reţeaua noastră este cea mai integrată la nivel global iar resursele din cadrul acesteia ne ajută să le oferim clienţilor servicii prin care să beneficieze de oportunităţile din întreaga lume. În România, EY este liderul de pe piaţa serviciilor profesionale încă de la înfiinţare, în anul 1992. Cei 800 de angajaţi din România şi Republica Moldova furnizează servicii integrate de audit, asistenţă fiscală, asistenţă în tranzacţii şi servicii de asistenţă în afaceri către companii multinaţionale şi locale. Avem birouri în Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara, Iaşi şi Chişinău. EY România s-a afiliat în 2014 singurei competiții de nivel mondial dedicată antreprenoriatului, EY Entrepreneur Of The Year. Câștigătorul ediției locale reprezintă România în finala mondială ce are loc în fiecare an în luna iunie la Monte Carlo. În finala mondială se acordă titlul World Entrepreneur Of The Year. Pentru mai multe informaţii, vizitaţi pagina noastră de internet: www.ey.com

 

Despre EY Growth Barometer

EY a angajat Euromoney Institutional Investor Thought Leadership în vederea derulării unui studiu online în care au fost intervievați 2.766 de cadre de conducere superioară (60% CEO, fondatori sau administratori) ale unor companii din 21 de țări, cu venituri anuale între 1 milion și 3 miliarde de USD. Studiul a fost realizat în perioada 15 ianuarie - 1 martie 2018. EY i-a invitat și pe laureații premiului EY Entrepreneur Of The Year™ să participe la studiu. Studiul a fost realizat în limba engleză și în șase alte limbi. Au fost realizate interviuri aprofundate în perioada martie - aprilie 2018, pentru a se obține opinii de specialitate suplimentare. Țările incluse în regiunea Europa au fost Belgia, Finlanda, Franța, Germania, Italia, Olanda, Rusia și Regatul Unit, unde au fost intervievați 863 de executivi.

 

 

 

Articole din aceasi categorie