Articole
02-08-2013

Un birou dezordonat, intunecat sau pur si simplu mult prea sobru poate sa te impiedice sa fii cu adevarat eficienta sau iti poate crea o stare de anxietate care asociata cu munca pe care o ai de facut, sa te impiedice sa-ti duci sarcinile zilnice pana la capat. Pentru a fi intotdeauna eficienta si creativa la munca, fie ca esti freelancer, angajata sau ai propria afacere, tine cont ca spatiul in care lucrezi este cel in care iti petreci cea mai mare parte a timpului, deci decorarea biroului este la fel de importanta ca decorarea locuintei tale.
 

De la mobila pana la marimea spatiului in care ai biroul amplasat, de la lumina la culorile care predomina, de la plantele pe care le ai in birou la un eventual acvariu cu pestisori sau un colt creativ, toate acestea sunt importante si iti pot influenta eficienta in mod constructiv sau dimpotriva. Daca simti nevoia de o schimbare in ritmul muncii tale zilnice, atunci poate ca este timpul sa privesti in jur si sa te gandesti ce anume ai schimba la spatiul tau. Cateva sugestii iti pot usura munca, prin urmare iata ce iti recomandam sa schimbi daca doresti sa-ti reamenajezi biroul.
 

Putina curatenie te-ar putea ajuta sa eliberezi mult spatiu ocupat inutil. Exista persoane care sunt inspirate de o anumita dezordine, de lucruri, hartii, carti imprastiate sau de post-it-uri lipite pe computer, birou sau chiar pereti, insa cele mai multe persoane nu reusesc sa se concentreze daca se afla intr-un spatiu dezordonat. Daca ordinea din birou nu a fost prioritatea ta in ultima vreme, poate ca ar fi o idee buna sa incerci sa-ti gasesti o zi in care sa-ti asezi lucrurile intr-un mod, daca nu neaparat ordonat, atunci intr-unul care sa se potriveasca modului tau de gandire.
 

Curatenia pe categorii este o solutie atunci cand vrei sa ordonezi putin spatiul de lucru, dar si propria minte. Ideal ar fi sa debarasezi biroul pentru a putea sterge praful, iar dupa ce partea de curatat propriu-zisa este gata,  poti incepe sa-ti sortezi lucrurile in functie de cat de des le folosesti. Documentele sau instrumentele pe care le folosesti zilnic ar trebui sa stea in sertare la indemana ta, in timp ce lucrurile care nu-ti mai sunt utile ar trebui aruncate. Daca ai probleme urgente de rezolvat, atunci foloseste-te de o agenda, de un dosar sau de o cutie pentru documentele urgente pentru a evita ca micutele post-it-uri cu semne de exclamare sa-ti inunde spatiul liber.
 

Felul in care sunt orientate masa de lucru si scaunul iti poate influenta in mod direct eficienta. Primul lucru pe care ar trebui sa il eviti la birou este acela de a sta asezata cu fata la perete. Evita sa-ti plasezi biroul astfel incat de cate ori ridici ochii din computer sau din vreun document la care lucrezi sa privesti la un perete care nu-ti spune absolut nimic. Preferabil ar fi sa ai biroul plasat cu fata catre usa pentru a putea comunica usor si eficient cu persoanele care calca pragul spatiului tau de lucru atat in scop profesional, cat si personal. Daca pozitia cu fata catre perete este inevitabila, atunci incearca sa inveselesti cumva acel perete, pune o imagine care sa te inspire acolo sau citate motivationale care sa-ti reaminteasca de obiectivele profesionale setate.
 

Nu uita ca in timpul saptamanii cele mai multe ore le petreci la birou, de aceea ar fi ideal daca te-ai simti confortabil, de aceea alegerea scaunului de birou este foarte importanta. In momentul in care corpul este relaxat si se simte in largul lui, se poate spune acelasi lucru si despre minte, prin urmare eficienta ta profesionala ar trebui sa creasca. Pe de alta parte, nu trebuie sa alegi un scaun care sa invite la leneveala pentru ca nu acesta este scopul orelor petrecute la birou. Alege un scaun ergonomic care sa nu te tina cu spatele si gatul incordate. Ca mobilier de birou, o buna alegere ar fi si canapalele si fotoliile mai tari care favorizeaza tonusul si energia dinamica.
 

Si de ce sa nu fi creativa la birou? Iti sugeram sa creezi un coltisor vesel, colorat sau pur simplu special pentru tine. Fie ca este vorba de un coltisor de pe masa de lucru, fie ca este vorba de vreun alt colt al incaperii, foloseste spatiul liber intr-un mod creativ, fara a-l incarca insa prea mult pentru ca acest lucru te-ar putea obosi. Unele persoane se simt relaxate daca au in preajma fotografii cu familia sau alte ipostaze din viata personala. Alte persoane iubesc plantele si florile si cum verdele este o culoare plina de energie si optimism, atunci poate ca un coltisor verde unde sa-ti odihnesti din cand in cand ochii obositi, ar fi exact ce ai avea nevoie. Alte persoane iubesc vietatile marii, deci un acvariu cu pestisori colorati ar putea fi alta optiune placuta, mai ales ca acestia te-ar putea ajuta sa te relaxezi mult mai usor cand treci prin situatii tensionate.
 

Un birou este privit in general ca un spatiu sobru unde eficienta muncii, creativitatea si concentrarea ar trebui sa fie mai mult decat optime, dar in acelasi timp nu trebuie sa uiti ca biroul este si spatiul in care iti petreci cea mai mare parte din zi. De aceea, ar trebui sa il transformi in primul rand intr-un spatiu in care sa te simti tu cat mai confortabil pe parcursul intregii zile.


Sursa foto: www.designyourway.net 

 

Autoare: Carmen Rotaru

Articole din aceasi categorie