Articole
04-07-2016

Dupa mai bine de 6 ani in care a fost Marketing & Communication Coordinator pentru Scania Romania, Cristina Preda a facut o schimbare majora in cariera sa la finalul anului 2014, cand a inceput trainingul pentru a deveni First Officer in cadrul companiei Blue Air. Cristina isi urmeaza pasiunea si ocupa aceasta functie din luna iulie a anului 2015.

 

Mihai Chiratcu, Femei in Afaceri: Buna Cristina, cum ia cineva decizia de a trece din zona de comunicare si marketing intr-o lume plina de adrenalina, facand o schimbare de 180 de grade?

 

Cristina Preda: Femeile sunt schimbatoare, nu-i asa? Glumesc! Nu a fost un capriciu. Dorinta de a zbura exista demult, insa mi-a placut sa lucrez in zona de comunicare si marketing. Si am lucrat 6 ani pentru Scania Romania. Dupa toti acesti ani am simtit ca daca nu fac o schimbare nu o voi mai face niciodata.

 

M.C.: Este o pasiune pe care iti doreai sa o transformi in cariera, a existat un model in familie sau pur si simplu ai decis intr-o noapte ca vrei sa faci ceva altfel?

 

Cristina Preda: Mi-am dorit de mica sa fiu pilot ca tatal meu. Deci da, am avut un model in familie. Am stiut ce presupune aceasta meserie, care sunt aspectele frumoase si care sunt provocarile. Dar indiferent cat de multe stiam deja, imi doream sa experimentez eu si eram sigura ca mi se va potrivi perfect aceasta meserie. Acum sunt sigura ca voi face o cariera din pasiunea insuflata de tatal meu. Sper să-l fac sa fie mandru de mine – cel putin la fel de mandru pe cat eram eu de el in copilarie.

 

M.C.: Unde se va opri aceasta provocare pe care ai acceptat-o? Cand vom afla de Cristina Preda, comandant de nava la Blue Air?

 

Cristina Preda: Imi plac provocarile si imi place sa imi setez in permanenta obiective, atat pe plan profesional cat si pe plan personal. Cu siguranta va veni si momentul in care voi deveni comandant, dar mai sunt ceva pasi de parcurs pana acolo. Momentan mai am de invatat, trebuie sa mai acumulez experienta. Pentru a fi comandant este necesar un anumit numar de ore de zbor, o anumita atitudine si cunostinte foarte bune.

 

M.C.: Povesteste-ne putin despre cum arata o zi obisnuita in viata ta – care sunt provocarile cu care te confrunti si cum reusesti sa le faci fata?

 

Cristina Preda: Zile obisnuite nu prea exista. Pilotii au un program destul de atipic si asta imi place foarte mult acum. Sunt zile in care trebuie sa ma trezesc foarte de dimineata, pe la 4-5 si zile in care pot dormi pana mai tarziu si zbor seara. Zbori conform unei planificari, in functie de cursele companiei. Exista, evident, si o parte ”fixa”. Si ma refer la rutina pregatirii cursei, verificarea documentelor, briefing-ul dinaintea zborului, discutiile cu capitanul aeronavei, echipajul, verificarea avionului, verificarea vremii… Si astea sunt lucrurile pe care pasagerii nu le stiu si nu le vad. Fiecare cursa este precedata de multe verificari absolut necesare pentru a duce in maxima siguranta si confort fiecare pasager. Un zbor plictisitor pentru pasageri este un zbor in care noi ne-am facut treaba excelent. Altfel spus – daca ne adorm ”clientii in sala” am fost foarte buni. Bineinteles ca nu totul tine doar de noi, vremea ne mai poate rezerva surprize, turbulentele de care se mai sperie pasagerii, dar ei sunt intotdeauna pe maini bune.

Si da, fiecare zi poate fi stresanta, si, undeva in mintea ta, intotdeauna va exista un strop de stres mai mare decat pe scaunul unui birou obisnuit. Dar respectand procedurile, facand o echipa buna cu capitanul si echipajul de bord, avand incredere in personalul tehnic, in personalul de la sol… ajungi sa te urci zambind la mansa si sa te intorci acasa cu sentimentul unui job bine facut. Fara sa iubesti meseria asta nu ai cum sa o faci. Respect si incredere fata de oamenii din jurul tau, dragoste si pasiune pentru de zbor – acestea sunt ingredientele.

 

M.C.: Exista anumite lucruri pe care ti-ai fi dorit sa le stii inainte sa  pornesti pe acest drum? Crezi ca ti-ar fi influentat in vreun fel decizia?

 

Cristina Preda: Nimic nu m-ar fi putut face sa fac lucrurile altfel sau sa iau alta decizie. Emotia de a fi la inaltime, satisfactia de a avea o responsabilitate atat de mare, sansa de a vedea norii sub toate formele, rasarituri, apusuri, toate acestea sunt doar o confirmare a faptului ca am facut alegerea corecta pentru mine.

 

M.C.: Este un job care consuma timp si energie, care te tine mult timp plecata de acasa. Ramane timp si pentru tine? Gasesti echilibru sau este un moment incarcat de compromisuri?

 

Cristina Preda: Mie mi se pare ca am mai mult timp pentru mine decat aveam atunci cand lucram la birou cu program normal de opt ore pe zi. Se mai adauga timpul petrecut pe drumul spre si dinspre birou, practic erau cam zece ore. Desi acum am un program fluid, reusesc sa imi organizez timpul mult mai bine. Chiar apreciez de multe ori ca weekend-ul meu este in timpul saptamanii si ma pot bucura de locuri neaglomerate.

 

M.C.: Ce recomandari poti face comunitatii FIA cand vine vorba de urmarirea obiectivelor?

 

Cristina Preda: Atunci cand iti doresti ceva cu adevarat, nimic nu te poate face sa te abati de la drumul tau. Nu cred ca pot spune ceva nou despre atingerea obiectivelor. Eu am reusit mereu orice mi-am propus, uneori mai usor, alteori putin mai greu, dar cu munca sustinuta, cu rabdare si o gandire pozitiva cred ca se poate atinge orice vis.

 

www.blueairweb.com

 

Interviu realizat de Mihai Chiratcu

Editor Femei in Afaceri

Articole din aceasi categorie