Articole
27-11-2014

“Cea mai mare problema in comunicare este iluzia ca ar fi avut loc”- G Bernard Shaw

 

Vi s-a intamplat vreodata sa incheiati o discutie fiind convinsi ca totul a fost transmis clar, toata lumea a inteles si la urmatoarea intalnire fiecare sa vina cu propria varianta a discutiei purtate? Inainte de a va acuza interlocutorul ca nu a fost atent, exclus ca noi sa nu fi transmis mesajul corect, verificati daca ce 7 C ai comunicarii au fost urmariti in cadrul discursului dumneavoastra. Si asigurati-va, la finalul discutiei, printr-o simpla recapitulare, ca punctele principale ale mesajului au fost atinse.

 

Abilitatile de comunicare pot fi invatate, iar discursul public poate fi imbunatatit. Este nevoie de talent nativ pentru a deveni un mare orator, dar aici e vorba de comunicare eficienta si nu de a deveni urmatorul Martin Luther King. Imbunatatirea abilitatilor de comunicare poate duce la succes in business si in viata personala. Prin urmare de ce sa nu devenim prieteni cu cei sapte magnifici ai comunicarii? Dati-mi voie sa va fac cunostinta.

 

1. Clar – Acest membru al grupului te tine pe drumul cel bun. Te ajuta sa fii mai bine inteles. Transmite o singura idee cu fiecare propozitie si nu lasa interlocutorul sa citeasca printre randuri.  Asigura-te ca esti inteles, nu vorbi doar sa te auzi vorbind. Claritatea face ca mesajul tau sa fie receptionat mai usor.

 

2. Concis – Ramai la subiect, de ce sa spui 100 de cuvinte cand poti transmite mesajul cu doar 50? Daca te indepartezi de la subiect vei pierde atentia interlocutorului. Nu repeta o idee, fii eficient. Tine minte ca uneori mai putin inseamna mai mult.

 

3. Concret – Fii specific, nu vorbi in general. Daca iti prezinti prdusul nu spune ca e cel mai bun de pe piata. Da detalii specifice despre el, ce caracterisitici are si cum este diferit de altele. Foloseste informatii si statistici relevante mesajului tau. Astfel vei fi privit ca un profesionitst de incredere pe care cei carora le vorbesti se pot baza pe viitor.

 

4. Corect – Acest membru al grupului nostru poate fi vazut ca si constiinta noastra, este alaturi de noi pentru a nu ne lasa sa mintim. Nu folosi cifre si grafice false doar pentru a face povestea sa sune mai bine. In plus, ai grija la ortografie. Tine minte ca informatiile care pot fi verificate iti aduc increderea auditoriului.

 

5. Coerent – Pastreaza mesajul relevant si logic. Toate punctele prezentate ar trebui sa se lege natural creand astfel un mesaj bun. Nu te abate de le subiect, cand vorbesti despre microeconomie o analogie din tenis poate confuza interlocutorul. Trage o linie pe cat posibil dreapta de la inceput pana la final.

 

6. Complet – La finalul prezentarii tale oamenii ar trebui sa plece cu toate informatiile necesare. Nu le da motiv sa mearga acasa sa cerceteze suplimentar. Recapituleaza la final si raspunde tuturor intrebarilor.

 

7. Curtenitor – Fii asertiv si fara agenda ascunsa. Tine in minte ca vorbesti cu alti oameni, fiecare cu perceptiile si parerile lor despre subiect. Fii empatic si sincer. Cand esti curtenitor construiesti relatii, demonstrezi ca iti pasa si primesti acelasi lucru inapoi.

 

Mai exista un membru care asteapta sa isi primeasca locul in grupul celor 7C, acest nou membru ajuta la transmiterea unui mesaj mai interesant. Este vorba de Creativitate. Vorbim de metode inovative de a transmite mesajul. Insa exista posibilitatea sa nu fie intotdeauna un partener de comunicare foarte bun, mai ales in anumite subiecte de business. In cazul vanzari, marketing poate fi un plus, insa nu stiu cat de mult ajutor poate oferi cand transmit un mesaj cu subiect contabilitate.

 

Comunicarea este importanta, iar comunicarea facuta bine aduce intotdeauna un plus de valoare in relatiile interumane, business sau personal. Data viitoare cand vreti sa transmiteti un mesaj nu mergeti singur, luati-i pe cei 7 noi prieteni cu voi. Foarte important este sa nu judecati pe cineva care nu transmite mesajul asa cum va doriti, construirea unei relatii solide cu cei 7 magnifici nu este usoara. E nevoie sa ajungeti sa va cunoasteti si, cel mai important, sa fiti de acord sa va ajute. E nevoie de mult antrenament, repetitie si acceptare de feedback de fiecare data cand aveti ocazia.

 

“Cu cat mai elaborate metodele noastre de comunicare, cu atat comunicam mai putin” – Joseph Priestley. Aveti grija la aceasta capcana, uitam ca e nevoie de oameni pentru comunicare, oameni asezati fata in fata si nu despartiti de un calculator. Comunicati mai mult eliminand intermediarul virtual sau tehnologic. Diferenta e vizibila!

Sursa foto: funcentrate.com

Autor: Chiratcu Mihai
Date contact: chiratcumihai@gmail.com

Articole din aceasi categorie