Articole
23-02-2014

Omega, Mercier, Piaget, Casio, Festina, Atlantic, Fossil, Orient, Seiko, Citizen, Tommy Hilfinger, Timex, Guess, Lacoste, Lotus, Police sunt doar cateva dintre cele mai cunoscute branduri ce produc ceasuri, dar, pentru cunoscatori, este o diferenta clara intre ceasurile horlogerie si ceasurile fashion. Daca prima categorie inseamna precizie si traditie, cea de-a doua categorie pare mai mult rezervata iubitorilor de moda si de tendinte. Desigur, exista si haute horlogerie, in care luxul se combina cu manufacturarea unor piese unice si extrem de scumpe.

Atat ceasurile pentru barbati, cat si cele pentru femei, se aleg in functie de preferinte si stilul vestimentar adoptat, fiind accesoriile care se adapteaza perfect oricarei tinute, de la sport la casual, de la tinutele business la cele elegante, de seara.

Indiferent de modelul purtat, ceasul trebuie sa vina perfect pe mana, sa nu se miste odata cu miscarea mainii, dar nici sa nu fie prea strans, astfel incat sa lase urme dupa ce il scoti. Ceasurile digitale se potrivesc mai bine tinutelor casual sau sport, iar cele analog sunt alegerea perfecta pentru costumele si tinutele business. Cele mai elegante ceasuri pentru o tinuta de business si evenimentele formale sunt cele cu un cadran simplu (fara cifre, fara secundar, fara alte detalii ce tin de design).

Un cadran si o curea argintie se potrivesc mai bine unei tinute in culori inchise si reci (negru, albastru inchis, gri), iar cele in nuante de alb sau auriu sunt ideale pentru o vestimentatie in culori calde (rosu, nuante pale de oranj, ivoire) si pentru timpul zilei.

Preturile ceasurilor difera foarte mult nu doar in functie de brand, ci de elementele ce il compun. De exemplu, ceasurile analogice au carcasa, de regula, din otel, titan, aur, argint si platina. 18k sau 750 indica un procent de 75% de aur pur in aliajul din care e facuta carcasa, in timp ce 10k inseamna 42% aur pur in aliaj. Curelele pot fi din materiale sintetice, din piele, dar si cu monturi de diamante.

Indiferent daca pretul pleaca de la 500 de lei sau daca este echivalentul unui apartament in Bucuresti sau al unei vile de pe Coasta de Azur, o astfel de investitie merita facuta pentru ca spune foarte multe despre personalitatea celei ce il poarta, dar si pentru ca un ceas de brand isi pastreaza valoarea in timp.

Foto: Haute Time, Vogue, Bvlgari, Van Cleef & Arpels

Autoare: Alina Burlacu
Redactor-sef Femei in Afaceri

Articole din aceasi categorie