Articole
23-10-2015

Mobilitatea digitala si conectivitatea sunt tot mai importante in viata personala, dar si in mediul de afaceri. In baza observarii comportamentelor, constatam ca utilizatorii poarta peste tot dispozitivele mobile cu ei, le verifica frecvent si foarte des se intampla sa utilizeze mai multe dispozitive mobile in acelasi timp. Dar cat timp le folosesc mai exact, ce continut acceseaza utilizatorii, cate aplicatii descarca, care sunt beneficiile pe care le asociaza utilizarii dispozitivelor mobile?

 

Pentru a  afla raspunsul la fiecare dintre aceste intrebari, EY Romania a realizat studiul de perceptie privind “Utilizarea dispozitivelor mobile in Romania”. Prin dispozitive mobile intelegem o categorie distincta de tehnologie non-computer care include urmatoarele: smartphone, tableta, telefon mobil, phableta, smartwatch, bratara fitness.

 

Studiul este structurat in cinci sectiuni din care au fost extrase datele relevante privind frecventa utilizarii dispozitivelor mobile si tipurile de continut accesat, toate acestea puse in corelatie cu varsta utilizatorilor.

 

Frecventa de utilizare a dispozitivelor mobile

Dintre toate dispozitivele mobile in functie de fiecare categorie de varsta, cei de 55+ ani detin in cea mai mare proportie telefoane mobile (15%) , cei de 45-55 ani detin phablete (30%), cei de 35-45 ani detin smartwatch – uri (49%) si tablete (40%), respondentii de 25-35 ani detin bratara fitness in timp ce respondentii de 18-25 ani detin in cea mai mare proportie smartphone

 

Respondentii de 25-35 ani sunt primii dintre cei care utilizeaza dispozitivul mobil imediat ce se trezesc dimineata (33%), urmati de cei de 35-45 ani (29%) si cei de 18-25 ani (19%). Cel mai putin preocupati de utilizarea dispozitivului mobil dimineata sunt cei de 35-45 ani (40%), cei de 45-55 ani (26%)  si cei de 25-35 ani (21%) care utilizeaza dispozitivul mobil si la peste o ora distanta de la momentul trezirii.

 

Cea mai mare frecventa de utilizare a dispozitivelor mobile – peste 200 de ori in 24 de ore – se constata la segmentul de varsta 25-35 de ani (41%). Urmatorul segment cu frecventa mare de utilizare fiind cel cuprins intre 45-55 de ani (26%).

 

Tipurile de continut accesat   

Corelatia dintre varsta respondentului si folosirea dispozitivului mobil ne arata ca cele mai mari procente se intalnesc la categoria de varsta 35-45 ani, pentru: apelare - 35%, shopping - 37%, jocuri - 39%, distractie - 37%, cautare/interne - 36%, camera foto - 36%.

 

In ce priveste numarul de aplicatii folosite cei care folosesc cele mai multe aplicatii sunt respondentii de 35-45 ani, urmati de cei de 25-35 ani si de cei cu varsta de 45-55 ani. Respondentii de 35-45 ani utilizeaza cel mai des aplicatiile de jocuri, educatie si calatorii si cel mai putin de muzica si lifestyle. Cei de 25-35 ani utilizeaza cel mai des aplicatiile de lifestyle, health & fitness si entertainment si cel mai putin de business si calatorii. Cei de 45-55 ani utilizeaza cel mai des aplicatiile de finante, business si calatorii si cel mai putin jocuri si health & fitness.

 

Concluzie

Dispozitivele mobile schimba modul in care oamenii comunica, lucreaza si se distreaza, iar mare parte din adoptarea si inovatia in crestere este generata de aplicatiile mobile, big data si internet of things. Foarte multe industrii urmeaza sa fie influentate de aceasta tendinta deja clara. Nu numai aplicatiile mobile si felul in care consumam informatia din online vor evolua, dar si dispozitivele mobile in sine. Multe companii lucreaza la noi wearables, iar inteligenta artificiala este din ce in ce mai putin sci-fi.  Toate acestea aduc oportunitati pe care le putem cunoaste numai intelegand comportamentul de utilizare a dispozitivelor mobile.

 

Autor: Constantin Magdalina

Knowledge Management Senior EY Romania

Articole din aceasi categorie