Articole
06-02-2018

 

Obișnuiești să trimiți mesaje până seara târziu, iar primul lucru pe care îl faci când te trezești este să îți verifici telefonul? Compania Huawei, care a lansat primul smartphone ce încorporează platforma AI, Mate 10 Pro, a decis să răspundă la această întrebare și să realizeze un studiu împreună cu compania multinațională de cercetare de piață, IPSOS, colectând date din 12 țări, inclusiv România. Scopul acestei cercetări a fost analizarea comportamentului utilizatorilor în materie de smartphone-uri pe parcursul a 24 de ore.

Studiul realizat de Huawei împreună cu Ipsos, conclude că 79% dintre români folosesc smartphone-ul înainte de culcare pentru a citi email-uri, pentru a-și verifica conturile de Social Media și mesajele primite, în timp ce 64% fac acest lucru când se trezesc. Acesta este unul dintre motivele pentru care 60% din români își iau telefoanele când se pun în pat și 1 din 10 sau aproximativ 11% din aceștia, admit că dorm cu telefonul lângă ei.

Huawei a efectuat de asemenea un sondaj intitulat “Relații inteligente” pentru a analiza în medie, “relația” pe care un utilizator o are cu smartphone-ul său. Rezultatele studiului demonstrează că 59% dintre români își verifică telefonul de mai multe ori în decursul unei ore, obiceiul de utilizare constând în căutarea diferitelor informații, folosirea device-ului pentru divertisment, navigarea pe rețelele de Social Media sau în browser, citirea știrilor și conectarea la sistemul de Home Bank. Astfel, cercetările demonstrează în mod evident cât de “atașați” sunt românii de smartphone-ul lor.

Studiul a identificat că 87% dintre români au nevoie de smartphone pentru trimiterea mesajelor text, că 72% folosesc telefonul pentru surprinderea fotografiilor și, bineînțeles, că 79% utilizează telefonul pentru verificarea rețelelor Social Media. De asemenea, cercetarea a constatat că 56% dintre respondenți recunosc că au smartphone-urile cu ei mai mult de 13 ore pe zi, în timp ce 27% folosesc smartphone-ul în mod activ 3-4 ore/zi.

Dacă nu este absolut nicio surpriză că ne verificăm telefonul când navigăm printre aplicații, când suntem la birou sau când suntem acasă, studiul relevă rezultate surprinzătoare privind locurile unde românii utilizează cel mai des telefonul, studiul concluzionând că 66% folosesc telefonul când sunt în bucătărie și 47% când se află în camera copiilor.

 

În concluzie, cercetarea realizată pentru Huawei arată că, în zilele noastre, majoritatea dintre noi s-ar simți pierduți dacă nu ar avea smartphone-ul cu ei. Suntem atât de atașați de el încât îl verificăm de mai multe ori pe zi, iar primul și ultimul lucru pe care îl facem în fiecare zi este să accesăm telefonul. Printre acestea, smartphone-urile sunt folosite pentru a naviga pe Internet, pentru a citi email-urile, precum și pentru a efectua apeluri și a trimite mesaje text. Nu este de mirare că 95% din români își iau întotdeauna telefonul când pleacă de acasă. Neașteptat (sau nu) 50% dintre românii intervievați mărturisesc că se întorc din drum dacă își uită telefonul, chiar dacă acest lucru îi determină să întârzie la muncă. Cu siguranță, să fim în permanență conectați ocupă un rol destul de important în viața noastră, nu-i așa?

Cercetarea de piață a fost realizată pentru Huawei de către compania Ipsos și a fost efectuată în luna ianuarie 2018 pe următoarele piețe: Austria, Bulgaria, Croația, Cehia, Danemarca, Grecia, Ungaria, Polonia, România, Serbia, Slovenia și Turcia.

 

Mate 10 Pro – specificații de top la puterea AI

  • Procesor Kirin 970, primul procesor AI din lume pentru smartphone-uri cu o unitate dedicată de procesare neurală (NPU - Neural Processing Unit);
  • Un corp construit din sticlă 3D, cu display Huawei FullView, ce integrează o margine aproape inexistentă și tehnologia HDR10 pentru culori intense și strălucitoare;
  • Certificarea tehnologiei proprietară Huawei, SuperCharge, de către compania TÜV Rheinland și o baterie de 4000 mAh, cu o gestionare inteligentă a resurselor de energie datorată Inteligenței Artificiale;
  • Noul sistem dual-camera Leica cu lentile SUMMILUX-H, ambele camere având o apertură de f/1.6 și capabilități de fotografiere generate de Inteligența Artificială, precum recunoașterea scenei și a obiectelor în timp real sau efectul Bokeh bazat pe Inteligența Artificială;
  • Noua interfață simplificată EMUI 8.0, bazată pe versiunea Android™ 8.0.

 

Despre Huawei Consumer BG

Produsele și serviciile Huawei sunt disponibile în peste 170 de țări și deservesc o treime din populația lumii. În anul 2017, Huawei s-a clasat pe locul al doilea în ceea ce privește livrările de smartphone-uri la nivel global. Compania deține 17 centre R&D în țări precum Statele Unite, Germania, Suedia, Rusia, India, China și Finlanda. Făcând parte din cele 3 filiale ale companiei Huawei, Huawei Consumer BG pune la dispoziția utilizatorilor săi telefoane mobile, tablete, accesorii inteligente, dispozitive pentru acasă și servicii cloud etc. Cu peste 30 de ani de expertiză în domeniul telecomunicațiilor, Huawei este orientată spre a oferi soluții inovatoare, care se traduc în experiențe extraordinare pentru consumatorii de pretutindeni.

 

Articole din aceasi categorie