Înființarea unei asociații non profit– elemente esențiale

Înființarea unei asociații non profit– elemente esențiale
Vedem in ultimii ani tot mai multe asociatii non profit infiintate. Cine poate infiinta o asociatie, care sunt actele necesare si cat dureaza pana iti poti desfasura activitatea, iti spunem noi in cele de mai jos.

Cine poate înființa o Asociație?
Persoanele fizice şi persoanele juridice care urmăresc desfăşurarea unor activităţi de interes general sau în interesul unor colectivități ori, după caz, în interesul lor personal nepatrimonial.

De câți membri fondatori este nevoie pentru înființarea unei Asociații?
Se constituie din trei sau mai multe persoane care se pot schimba pe parcursul derulării activității ONG-ului, cu condiția să se păstreze numărul de minimum 3.

Care este patrimoniul inițial al Asociației?
Valoarea inițială este de 200 de lei, sumă obligatorie pentru înființare. Suma se achită în contul de trezorerie deschis în județul sau sectorul în care își va desfășura activitatea asociația.

Ce alte taxe se mai achită pentru înființare?
- 36 lei la Ministerul Justiției pentru rezervarea denumirii
- 100 lei taxa judiciară de timbru pentru înregistrarea la Judecătorie
- 5 lei taxa de legalizare a încheierii de înființare pentru înscrierea în Registrul Asociațiilor și fundațiilor

Care sunt actele necesare pentru înființare?
– cerere de înaintare către Judecătorie, motivată în fapt şi în drept
– dovada achitării taxei judiciare de timbru
– dovada disponibilităţii denumirii, valabilă, emisă de către Ministerului Justiţiei;
– statutul asociaţiei;
– dovada patrimoniului iniţial al asociaţiei
– dovada sediului asociaţiei printr-un contract de comodat sau închiriere şi extras de carte funciară în anumite cazuri
– în cazul in care viitorul sediu al asociației se va stabili într-un bloc de locuințe sunt necesare: acordul asociației de proprietari precum și acordul vecinilor direct afectați
– certificatele de cazier fiscal ale membrilor fondatori
– declarație de beneficiar real care de regulă este Președintele asociației odată constituite
– copie după cartea de identitate al fiecărui membru fondator şi al cenzorului, dacă este cazul
– CD/stick cu documentele constitutive ale asociației  in format Word si PDF.

Unde se depun actele de înființare?
Dosarul cu toate actele mai sus enumerate se depune la Judecătoria din circumscripția unde se află sediul asociației, la camera de registratură a instituției.

Cât durează înființarea unei Asociații?
De la depunerea dosarului, instanța de judecată îl înregistrează și dacă nu lipsește niciun document fixează termenul de judecată la care se pune în discuție admiterea cererii de înființare. De la data înregistrării cererii până la primul termen poate dura până la 60 de zile, dar regula este ca în maximum 30 sa se fixeze.
De la termenul de judecată și până la ridicarea încheierii de înființare mai poate dura până la 3 săptămâni, în funcție de încărcarea completului.
Așteptarea rezonabilă este de maximum 2 luni de zile.

Autor: Raluca Comanescu

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!